Proje - TR
KAMPÜSTE ÖTEKİ İLE BİRLİKTE:
KENDİNİ VE ÖTEKİNİ DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN BİRLİKTE ÖĞRENMEK, ÖĞRETMEK VE ÇALIŞMAK
Bu proje Sakarya Üniversitesi'nde yürütülmüştür.
Sakarya Üniversitesi, Türkiye'nin Marmara bölgesindeki Sakarya şehrinde
bulunmaktadır. Sakarya Üniversitesi'nde toplam 53.000 öğrenci öğrenim
görmektedir, farklı ülkelerden ise 3557 yabancı öğrenci bulunmaktadır.
Proje, aynı kampüste yaşayan yerli ve yabancı
öğrenciler için ortak bir öğrenme ve uygulama ortamı yaratmayı amaçlamaktadır.
Katılımcıların kampüsteki yaşamlarıyla ilgili sorunları birlikte tartışması ve
bu sorunları fotoğraflara yansıtması beklenmiştir. Proje kapsamında temel
fotoğrafçılık eğitimi, fotoğraf çekimleri ve sergi hazırlıkları yer almaktadır.
Bu aktivitenin amacı, aynı kampüste aynı sorunları yaşayan öğrencilerin
düşüncelerinin nasıl ifade edildiğini ve değiştirildiğini görmektir. Bu eğitim
süreci, eleştirel pedagoji ve Freireus Diyalogu anlayışı temel alınarak
düzenlenmiştir.
Proje etkinliklerinin Katılımcıları: Sakarya Üniversitesi’nde
öğrenim gören 13 yabancı öğrenci (Suriye, Yemen, Irak; Afganistan, Filistin,
Endonezya, Türkmenistan) ve 10 Türk öğrencidir.
Proje etkinlikleri 5 adımdan oluşmaktadır.
1) Tanıtım toplantısı
2) Temel Fotoğrafçılık Sınıfı
3) Tartışma (Hangi konuda fotoğraf çekebiliriz?)
4) Fotoğraf çekimi
5) Tartışma (bu etkinliklerdeki deneyimlerin
tartışılması)
6) Sergi
Projenin Uygulanışı:
1) İlk aşamada katılımcılarla birlikte bir tanıtım
toplantısı düzenledi
2) İkinci aşamada, Türk katılımcılar (İletişim
Fakültesi öğrencileri) yabancı katılımcılara temel fotoğrafçılık tekniklerini
gösterdiler ve öğrettiler.
3) Temel fotoğrafçılık dersinden sonra katılımcılar
odak grup toplantısında kampüsteki yaşamlarını ve sorunları tartıştılar. Hangi
konuda fotoğraf çekimi yapacakları hakkında konuştular (öğrencilerin temel
problemleri, yabancı öğrencilerin problemleri ve Türk öğrenciler ile yabancı
öğrenciler arasındaki etkileşim). Bu tartışmada kampüsün temel sorunlarını
belirlediler ve sadece olumsuz şeylere değil.kampüsteki olumlu şeylere de odaklanmaya
karar verdiler.
4) Bu aşamada katılımcılar belirledikleri gün
toplanmış ve önceki aşamada belirledikleri temalarla ilgili fotoğraf çekmi
yapmışlardır.
4) Katılımcılar bu adımda bir odak grubu düzenlediler
ve vaka çalışmasındaki deneyimlerini tartıştılar. Diğerleri ve kampüs hayatı
hakkında görüş ve düşüncelerini paylaştı. Tartışma çok verimli geçti ve birçok
katılımcı birbirleri hakkındaki algılarının değişmesinden bahsetti.
5) Bu aşamda serge düzenlenmesi yer almaktadır.