Proje - TR

KAMPÜSTE ÖTEKİ İLE BİRLİKTE:

KENDİNİ VE ÖTEKİNİ DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN BİRLİKTE ÖĞRENMEK, ÖĞRETMEK VE ÇALIŞMAK

Bu proje Sakarya Üniversitesi'nde yürütülmüştür. Sakarya Üniversitesi, Türkiye'nin Marmara bölgesindeki Sakarya şehrinde bulunmaktadır. Sakarya Üniversitesi'nde toplam 53.000 öğrenci öğrenim görmektedir, farklı ülkelerden ise 3557 yabancı öğrenci bulunmaktadır.
Proje, aynı kampüste yaşayan yerli ve yabancı öğrenciler için ortak bir öğrenme ve uygulama ortamı yaratmayı amaçlamaktadır. Katılımcıların kampüsteki yaşamlarıyla ilgili sorunları birlikte tartışması ve bu sorunları fotoğraflara yansıtması beklenmiştir. Proje kapsamında temel fotoğrafçılık eğitimi, fotoğraf çekimleri ve sergi hazırlıkları yer almaktadır. Bu aktivitenin amacı, aynı kampüste aynı sorunları yaşayan öğrencilerin düşüncelerinin nasıl ifade edildiğini ve değiştirildiğini görmektir. Bu eğitim süreci, eleştirel pedagoji ve Freireus Diyalogu anlayışı temel alınarak düzenlenmiştir.
Proje etkinliklerinin Katılımcıları: Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören 13 yabancı öğrenci (Suriye, Yemen, Irak; Afganistan, Filistin, Endonezya, Türkmenistan) ve 10 Türk öğrencidir.


Proje etkinlikleri 5 adımdan oluşmaktadır.
1) Tanıtım toplantısı
2) Temel Fotoğrafçılık Sınıfı
3) Tartışma (Hangi konuda fotoğraf çekebiliriz?)
4) Fotoğraf çekimi
5) Tartışma (bu etkinliklerdeki deneyimlerin tartışılması)
6) Sergi

Projenin Uygulanışı:
1) İlk aşamada katılımcılarla birlikte bir tanıtım toplantısı düzenledi
2) İkinci aşamada, Türk katılımcılar (İletişim Fakültesi öğrencileri) yabancı katılımcılara temel fotoğrafçılık tekniklerini gösterdiler ve öğrettiler.
3) Temel fotoğrafçılık dersinden sonra katılımcılar odak grup toplantısında kampüsteki yaşamlarını ve sorunları tartıştılar. Hangi konuda fotoğraf çekimi yapacakları hakkında konuştular (öğrencilerin temel problemleri, yabancı öğrencilerin problemleri ve Türk öğrenciler ile yabancı öğrenciler arasındaki etkileşim). Bu tartışmada kampüsün temel sorunlarını belirlediler ve sadece olumsuz şeylere değil.kampüsteki olumlu şeylere de odaklanmaya karar verdiler.
4) Bu aşamada katılımcılar belirledikleri gün toplanmış ve önceki aşamada belirledikleri temalarla ilgili fotoğraf çekmi yapmışlardır.
4) Katılımcılar bu adımda bir odak grubu düzenlediler ve vaka çalışmasındaki deneyimlerini tartıştılar. Diğerleri ve kampüs hayatı hakkında görüş ve düşüncelerini paylaştı. Tartışma çok verimli geçti ve birçok katılımcı birbirleri hakkındaki algılarının değişmesinden bahsetti.
5) Bu aşamda serge düzenlenmesi yer almaktadır.